måndag 14 juni 2021

Jag önskar att alla riksdagsledamöter får tre sjukdomar

 Det kanske låter sjukt med att vara multisjukt är mer än ett heltidsjobb. Jag har tre olika ställen och läkare jag ska beställa 9-10 olika mediciner. De går ut vid olika tillfällen och då ska jag veta vem jag ska kontakta och hur dosen är och vilket namn medicinen har och hur den är doserad.

Det vore bra om riksdagsmän/kvinnor som bestämmer vet hur komplicerat det är att hålla reda på det här när man dessutom har två eller tre sjukdomar som eventuellt påverkar hjärnan. Jag har sedan länge slutat lägga läkares namn på huvudet eftersom de hoppar runt och man byter de var och varannan dag.

Sjukvården funkar bra när man kan komma i kontakt med den. Det är nog den största bristen i dag att man allt som oftast möts av en robot som inte har den valmöjligheten som man skulle vilja ha: en människa att prata med. Det är inte konstigt att akuten är överfull. Jag kan inte ringa 1177 utan att jag hänvisas till akuten. Jag har slutat ringa dit utan får "gissa" eller fråga andra med samma sjukdom på facebook. Vårdråd får man nu på facebook. Det här känns inte så säkert.

Jag tänker att man skulle kunna slopa robotarna och faktiskt anställa arbetslösa och lösa två problem samtidigt.Hur sjukvården upplevs och arbetslösheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar