torsdag 18 februari 2021

Om att stå på spikmatta

 Jag märkte att jag anpassade mig till situationen utan att tänka på det senast jag stod på min spikmatta. Det finns saker man bör tänka på dels så fördelar spikarna trycket från din kropp så att ju färre spikar du står på desto mer smärta eftersom mer tyngd pressar ner på varje spik. Ju fler spikar desto mindre tyngd.

Det är alltså värst smärta när du ställer dig på spikmattan. Gör små förflyttningar som gör att du har lika många spikar som du står på hela tiden. Andas. Se till att göra små rörelser när du står på spikmattan och se till att hela foten får akupressur. Det är det som bland annat ger dig bättre blodflöde.

Börja med tjocka strumpor och låt de bli tunnare allt eftersom du känner att du klarar av det. Jag står ganska kort tid nu men hoppas att öka den med tiden. Just nu runt en minut. Jag står barfota.Tänk inte att du måste klara det på en gång. Det är inte en självspäkelse utan något som ska ge dig en bra akupressur, ett välmående.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar