tisdag 24 mars 2020

Även friska får känna på hur det är att vara rädd

Min sjukdom och mina stroke har länge fått mig att frukta för livet. Det var en vecka jag inte ens vågade lägga mig att sova för att inte vakna dagen därpå. Vi lever i en riskgrupp att ha en högre risk att dö om vi får corona. Skillnaden att nu har alla en risk att dö.

Jag hoppas att friska människor tar till sig hur det är att leva i skuggan av döden. Jag hoppas att vi kommer ur det här med en ny syn av hur vi ska ha vårt samhälle och att vi behöver tänka på hållbarhet för alla människor inte bara de som gör mest pengar.

En vård som fungerar även när vi har kris. En skola som ger oss en bättre framtid inte mer pengar. Kommunikationer som går i tid för att de inte behöver passa sekundtid. En miljö som ger oss möjligheter att ha en miljö i framtiden.

Ekonomi ska inte vara det som gör oss till civiliserade människor. Jag ser hur vi står hopplösa inför en ekonomisk kollaps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar