måndag 20 januari 2020

Arbetsträning på Re: Unik

Jag har börjat arbetsträna på Re: Unik. Det är en affär som kombinerar återbruk som vinstidé och socialt företagande. Vi arbetar med innovation för att återbruka gamla saker så att de blir som nya för att kunna sälja de i butiken.

Redan första dagen så fann jag fyra svarta metallsträvor som jag enkelt skulle kunna fästas vid plattor och få ett nytt liv som vedställ.

Kom till Re:Unik för att finna både inspiration och varor. Med varorna stöttar du oss som har kommit mellanstolarna samtidigt som du får en grym idé som du kanske kan hitta ett eget sätt att återbruka.

Det tog mig kort tid att hitta sätt plattor till vedstället genom att använda gamla hyllplan som jag sågade upp i lagom stora bitar.Jag skruvade sedan fast strävorna på bitarna.

Det visade sig att det blev litet rangligt och att jag måste snedsåga två vita metallstänger som jag sedan fäste på strävorna med genomgående bultar. Det stadgade upp vedstället.

Det är bra att vi som faktiskt hamnat mellan stolarna kan ge samhället ytterligare en dimension genom att komma med innovation i återbruk. Det borde faktiskt ALLA företag arbeta med. Idag är vi för fokuserade på att slänga allt gammalt och konsumera nytt. Vi behöver tänka om.

Kom till affären på Täby Gallopp.

Ps Dela gärna inlägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar