tisdag 1 oktober 2019

Det suger att vara apatisk

Det suger att vara apatisk. Lever i en sjunkande spiral med få positiva saker samtidigt som jag försöker skratta och titta på komedier. Alla strategier som ger energi även om det ser mörkt ut och bryter mönstret.

Jag har fått timanställning som kommer ge mig möjlighet att försöka komma vidare även om det ser mörkt ut. De som tror att det är rätt väg att låta de som kostar pengar leva emellan stolarna och vid sidan av samhället borde veta att i längden kostar det mer.

Personer som inte får vara med i samhället kommer att skapa en egen värld som då kommer att bryta med de regler som man har satt upp i samhället. Vi ser fler och fler skjutningar. Ungdomar som bränner däck. Barn som trakasserar äldre. Fler poliser kommer inte vara en lösning utan kommer bara att spä på utanförskapet.

Att leva utanför samhället ger en perspektiv på hur vi bygger samhället och jag har varit här förut och förhoppningsvis kommer jag ur det här. Problemet att jag inte längre kan undanhålla sanningen att jag lever med kronisk sjukdom och har haft två stroke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar