torsdag 5 april 2018

Min skrivlust har legat på is....

Skriva blogg är egentligen ett sätt för mig att återkommande fundera eller blogga om något jag tycker är värt att skriva om och tipsa om för andra. Jag blev av med min skrivlust och kände inte för att skriva och det kändes påtvingat.


Jag funkar så att om någon försöker göra saker som jag egentligen tycker om under tvång kan jag reagera med att göra helt omvänt. Det är litet bakvänt men det är så jag funkar. För mig är det viktigt att skrivlusten ska komma av sig själv och enkelt. Om jag försöker tvinga mig själv är det som att putta på en åsna som inte vill gå framåt. Den blåvägrar.

Vi besökte Sealife i Helsingfors under sportlovet och det är ett trevligt och avslappnat sätt att möta livet undervattnet. Barnen lär sig mycket.

Jag hoppas att kunna skriva litet mer men lovar som sagt inte någonting. Jag börjar också känna mig bättre till mods allteftersom ljuset återvänder. Snart är det också sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar