torsdag 28 augusti 2014

Politisk aktiv irl och online

Jag har engagerat mig idag på flera sätt. Jag har ägnat en stor del av dagen till att redigera Miljöpartiet Vallentuna 's hemsida. Dessutom så gjorde jag en visit på Tunatorg och stod och förklarade vår politik och vad vi vill göra i Vallentuna om vi fick mer att säga till om.

Jag lyssnade också på vad folk hade att säga i sina åsikter. Det som slår mig är att vi har mer och mer åsikter som får lysa igenom via sociala medier men vi blir alltfärre som agerar ut och försöker skapa något i verkligheten.

Jag vill slå ett slag för att aktivera dig politiskt och försöka få kampen mot bruna tankar mer jämn. Mina erfarenheter är att visserligen så är många möten urtråkiga och stor del är formalia som är klart redan innan möte så kommer du att få kamrater för livet och också ha möjlighet att påverka din vardag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar