onsdag 9 juli 2014

Högintensiv träning ganska kort sträcka och när jag känner för det

Jag har börjat med kort högintensiv träning, en kort sträck men snabbt. Träningen tar kanske 10 minuter inte mer. Det som jag anser vara bra är att det inte ställer en massa krav och sker efter hur man själv känner sig. Det skapar ingen ångest och är hälsobringande.

Jag sticker ut på morgonen när det inte blivit för varmt med hörlurar med radio. Jag springer snabbt ungefär 1km. Det tar litet tid och jag får röra på mig. Det jag har märkt att jag mår bra av det och det är enkelt att klara att träna ytterligare en gång.

Det största med den här sortens träning är att det är kravlöst och enkelt att utföra. Det ger dessutom stora hälsoeffekter med stor må bra faktor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar