måndag 5 maj 2014

Ubuntu ät en bättre plattform för spel med hjälp av Steam

Numer så använder jag Ubuntu. Jag spelar bland annat Starcraft och andra spel via Ubuntu. Visst kunde plattformen bli bättre med åtkomsten av spel. Steam hjälper dock till här kan du se nya spel och kan köpa spel direkt.

Du kan starta upp spelen via Steam och jag upptäckte att jag även kunde ladda ner spel som jag har köpt för windows till ubuntu. Jag har köpt Half-life och Counterstrike. Jag kunde ladda ner de och köra de på Ubuntu. Stort plus är att du blir mindre beroende av din dators OS.

Jag köpte och laddade ner ett spel via Steam och det fungerade väldigt bra och var väldigt rakt och rättframt. Jag hade inga problem. Se dock upp så att du inte köper ett spel som inte finns i Linux.

Jag köpte Drox Operative av Soldak. Du flyger runt i ett rymdskepp och får olika uppdrag av olika raser. Det gäller att bygga upp ett förtroende hos den vinnande rasen. Du kan uppgrader ditt rymdskepp och du med din besättning får erfarenhet allteftersom du spelar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar