måndag 10 mars 2014

Utbildningsmöte för blivande landstingspolitiker

Under ett möte med blivande landstingspolitiker och ett utbildningsmöte om det politiska spelet i landstinget. Fick vi möta en sittande landstingspolitiker ett livs levande landstingsråd och centerpartist.

Jag fick chansen och tog den givetvis och frågade om rehabiliteringen och den ickeexisterande kommunikationen mellan kommun och landsting för att se om han hade någon idé om hur den kunde förbätttras. Han var med på att det definitivt behövde förbättras. Jag blev dock inte klok på om han hade en något svar på min fråga.

Jag tycker det är litet märkligt eftersom han just hade uttryckt att grön rehabilitering var något som alliansen skulle gå till val på. Det känns inte som om de har tänkt igenom det här speciellt bra.

Om jag ska ha en möjlighet att komma in som landstingspolitiker så krävs det nog säkert en massa röster. Det vill säga om du vill ha någon som säger något om verkligheten för sittande politiker i landstinget så rösta in mig i landstingsvalet.

Om jag ska vara ärlig så handlar inte landstingspolitiken idag så mycket om varje persons verklighet utan mer om hur man ska kunna spara så mycket som möjligt. Det känns som om valet handlar mycket om du vill ha en politik som handlar om kalla penningar eller en som värderar dina personliga problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar