lördag 28 september 2013

Neurologisk träning med hjälp av Starcraft II efter Stroke

Jag har nu fått egna erfarenheter av min träning med hjälp av Starcraft II. Min koncentrationsförmåga har höjts och jag tycker att jag känner mig mer hel och inte lika splittrad. Det är dessutom himla roligt och gör att man kommer tillbaka efter mer träning.

Det är bra att svårighetsgraden höjs sakta och du får mer och mer att hålla reda på. Det borde också bädda för att man ska kunna hålla reda på mer samtidigt. Det kommer jag att ha nytta vid i klassrums situationer.

Nu verkar det också dyka upp mer elever vid studiestugan. Det är väldigt krävande att ha så många elever så lång tid. Det är också roligt att så många dök upp. Hoppas att det fortsätter eller till och med ökar. Det är också en bra träning för mig. Dock behöver jag en andningspaus på några minuter.

Jag kommer att fortsätta med min träning av Starcraft II och det kommer mer feedback om saker som jag märker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar