tisdag 17 september 2013

Landstinget ringde och frågade vad jag tyckte om vården....

Jag berättade för honom om mina turer inom vården och att jag behandlas som ett vårdpaket. Hur läkarna har avlöst varandra och hur många sjukhus och olika vårdavdelningar som har passerat revy.

Problemet är att han inte kunde skriva att jag tycker att vården är vårdelös. Det fanns inte med på deras enkät. Han höll med om det mesta själv dessutom. Det kan inte vara lätt att vara en marknadsundersökare. Problemet med att göra en kall undersökning om något som berör människor och försöka göra siffror av människor. Det är lika lätt att pressa ner en cirkel i en fyrkantig form.

Vården är värdelös i Stockholm inte pga människorna som individer utan pga att Vårdval Stockholm är ett enda stort systemfel. Det har pengar som incitament istället för att vårda människor. Idioti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar