måndag 29 juli 2013

Snart tillbaka till arbetet och nya rutiner

Det ska bli roligt att träffa alla kollegor och det kommer bli roligt att se hur det nya schemat kommer att se ut. Nya utmaningar och nya kollegor. Nu har jag äntligen fått sjukersättning och behöver inte längre oroa mig över om försäkringskassan eller arbetsförmedlingen funkar.

Det känns definitivt säkrare och jag kommer nog försöka att åka ner till min mamma för att hjälpa henne med städning. Min mamma är reumatiker och har själv haft en stroke.

Jag kommer inte att vara ensam i mitt rum under nästa läsår. Vi får se hur det kommer att fungera med olika elever. Det är skönt att min elev med dyskalkyli är vidare till gymnasiet. Det kommer dock nya utmaningar.

Jag såg en penna som skulle vara ett bra hjälpmedel för dyslektiker. Lernstift funkar som en självrättande penna som kan korrigera dig under det att du skriver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar