lördag 15 juni 2013

Jag kommer försöka bli invald politiker i Stockholms Läns Landsting

Med två stroke och sjuk med en kronisk sjukdom så har jag enorm erfarenhet av Stockholms olika sjukhus. Både vårdcentraler och de stora sjukhusen. Nu vill jag göra nytta rent praktiskt och försöka bli invald politiker i landstinget.

Jag börjar redan nu att försöka få folk att förstå vem jag är och varför de ska rösta på mig i det kommande valet. Dessutom har jag daglig kontakt med andra sjuka genom olika sociala nätverk. Både som strokesjuk och sle. Sle är en kronisk autoimmun sjukdom. Dvs jag är allergisk mot mig själv.

Jag vill kunna förändra hur sjukvården fungerar och göra den smidigare. Det finns massor av olika tidsproppar som vi kan förändra. Jag skulle vilja göra vård som vänder sig till människan istället för att omvandla de till vårdpaket som slussas runt där ingen vet vad den andra gör. Gång på gång har jag fått berätta min sjukdoms historia som vid det här laget har blivit ganska lång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar