fredag 3 maj 2013

Varför skriver jag blogg?

Jag vill jag arkivera olika saker. Jag kan enkelt hitta något jag letar efter genom att helt enkelt söka på namnet av min blogg och det jag söker efter. Jag kan också söka igenom mina gamla bloggposter och minnas olika perioder av mitt liv. Sedan gillar jag att fota och det är ett enkelt sätt att publicera mina alster.

Skrivande av olika politiska tankar och idéer som annars försvinner. Det kan också användas för att propagera för en viss sak. Jag skriver också och berättar om mina sjukdomar och hur jag klarar av de i det dagliga livet. Det finns många orsaker till att blogga.

Jag har sett att vissa försöker hitta på anledningar till att skriva saker på sin blogg, men för mig är det en naturlig sak och saker att skriva dyker upp hela tiden. Om man vill att en blogg ska vara hållbar ska man nog låta skrivandet komma när man har lust och inte pressa fram det. Det kanske kan starta med ett intresse eller något som man vill berätta för andra.

Numer så finns det ju bloggar där flera skriver och berättar. Det finns även stora företag som försöker göra reklam via en blogg. Jag minns när det handlade om enskilda personer som samlades för samma intresse. Vi hade bloggträffar och man tog en öl tillsammans. Idag är blogg en naturlig del av samhället och har blivit en del av den transparens som vi har fått i samhället via nya sätt att publicera sig. Det har gjort att vi har omdefinierat personlig integritet en aning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar