torsdag 4 april 2013

Arbetsförmedlingen "glömde" att tala om att jag själv skulle söka sjukpenning

Arbetsförmedlingen "glömde" att tala om att jag själv skulle söka sjukpenning efter avslutat "arbetslivsintroduktion" som det heter eftersom jag har rehabiliterat mig från min stroke. Tidigare hette det nog sjukpension. Så jag gissar att arbetslivsintroduktion egentligen är ett finare namn på sjukpension.

Det är ett knasigt system som försvårar tillvaron för svårt sjuka och kroniskt sjuka. De måste göra om systemet så att det underlättar ju svårare sjuk man är och ju mer man har med myndigheterna att göra. Om man har med försäkringskassan relativt litet att göra förstår jag att man ska göra det krångligt. Det fyller dock ingen funktion för de som varje vecka tvingas att kontakta försäkringskassa. Det är bara enfaldigt. Idioti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar