lördag 9 mars 2013

Presentation av miljöpartiets elevgaranti

Jag var på ett seminarium om skolan och miljöpartiets presentation av deras nya elevgaranti. De vill att lärare ska få ordinationsrätt och på samma sätt som läkare ordinerad recept på hälsolösningar ska lärare kunna ordinera olika special. insatser. De vill få tidigare åtgärder så i skollagen så att inte man kan kringgå det på kommunarkivet.

Jag träffade en del som jag känner inklusive Rickard Gatarski. Det var kul att återse honom och berätta om hur lyckad min rehabilitering har varit. Det verkar som jag ska kontakta Helene Öberg om att påverka mer direkt hur politiken inom vård ska förändras. Det känns som om jag har värdefull erfarenhet genom alla vändor på sjukhusen. TV4 var där så att det finns väl risk att man kommer i skottgluggen för TV igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar