måndag 25 mars 2013

Om långvarig yrsel och vikten av vila

Jag har numer en ständig långvarig yrsel eller jobbig retning på min hjärna. Det är precis så att det känns lätt hela tiden. Det är inte så där som förut att det kändes som att ständigt gå på en båt i hög sjö. Den är bara knappt kännbart och ger en känsla om vara lätt splittrad.

Jag känner mig bättre efter att jag har vilat upp mig och det markerar vikten av att arbeta mer med mindfulness som kanske kan hela det så att jag slipper den här splittrade känslan. Jag har varit sämre på att meditera på vägen till jobbet och det är nog viktigt att jag gör det till en vana igen. Kommer försöka att göra fler kroppskanningar för att se om det gör verkan.

Det kan också ha med att göra att jag äter lägre dos av kortison och att det påverkar hjärnan. Jag ska fråga vid nästa besök till läkaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar