måndag 4 mars 2013

Det sticker i mångas ögon...

I min situation så är det många som tycker att jag ska arbeta och göra precis som andra. Jag har en sjukdom som inte syns så det sticker i mångas ögon när jag måste söka sjukersättning. Det vore enklast att gå ner och lägga sig på spåret så att man blir tvungen att sitta i rullstol så att mitt handikapp blir synligt. Det sticker i mångas ögon när jag är hemma 50% av min arbetstid för att vila upp mig så att jag orkar med att bara vara med min familj.

Det sticker i mångas ögon att jag inte betalar hela min skatt precis som de. Jag gissar dock att de inte skulle vilja ha en osynlig sjukdom eller ha gått igenom två stroke incidenter. Jag gissar att de inte heller skulle vilja lära sig hur man går tre gånger eller lyfta tunga saker. Det finns mycket som man inte vet om människors bakgrund om man inte frågar. Jag började syssla med politik för att ha någonstans att fika. Nu arbetar jag 50% och jag kan lyfta kaffekoppen till munnen. Jag orkar lyfta varorna in till matbordet.

Men det är märkligt att det fortfarande sticker i mångas ögon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar