lördag 2 februari 2013

Recension av Netflix !

Igår anslöt jag mig till Netflix och jag måste säga att jag ändå var imponerad av det stora utbud av olika TV-serier. På filmfronten så har den tydliga brister så om ni är ute efter att kunna titta billigt på klassiska filmer så är det fel tjänst. Jag hade i och för sig en bra uppkoppling och en snabb tablet. Jag kommer dock att prova den med min telefon och 3G för att se hur det fungerar med långsamma hastigheter och ett begränsat internminne.

Själva mjukvaran är helt klart tillräcklig och gör sitt jobb även om det skulle kunna förbättras. Jag skulle vilja kunna ha ett bokmärke om jag måste avbryta en serie för att kunna gå tillbaka och se på samma tv-serie på samma ställe. Uppdatering: Netflix har tydligen en historik där du ser var du ligger i en tv-serie som du avbrytit och de tidigare filmerna du har sett. Det skulle också vara kul om det var kopplat till IMDB och man kunde se andra personers recension av TV-serie avsnittet eller filmen.

Är det värt det? Jag tycker nog att Netflix är helt klart värt det eftersom det har så mycket TV serier och ett hyfsat barnprograms innehåll. Jag hoppas att utbudet kommer att växa. Netflix har ett avtal med Disney så jag hoppas att det kommer fler barn titlar och att man förbättrar gränssnittet ytterligare för att fungera med sporadiskt tittande.

Det är redan sammankopplat så att du kan se vad andra kontakter tittar på via facebook. Det är positivt att du inte behöver koppla det till facebook om du inte vill.

Uppdatering: Det funkar på 3G med telefonen ganska hyfsat utan för mycket lag. Det tar lång tid att ladda ner så jag rekommenderar att man har en snabb uppkoppling. Det kan ju vara värt att tänka på det innan man testar att man har en hyfsad uppkoppling och en relativt snabb dator. Dessutom så har jag laddat upp Netflix till min Wii och ungarna ser just nu på Dino 2 genom den. Det funkar även på en mängd andra plattformar.

Du kan även betygsätta filmerna du ser och även se hur medelvärdet av röstningen är just nu. 

Uppdatering2 : Efter en tids användning så är tekniken fortfarande bra och jag kan även använda det på min telefon med 3G. Det blir dock rätt segt. Jag tycker att visa familjefilmer borde det vara svenskt tal. TV-serier är underbart och se med Netflix utan att bli störd av dum reklam.

2 kommentarer:

  1. Jag tror att det kommer vara suveränt till min fru som ser mycket på tv-serier.

    En sak gillar jag också med Netflix och det är att man slipper reklamavbrott...och du kan pausa om du behöver pinka...

    SvaraRadera