fredag 8 februari 2013

En tur till sjukhuset

I tisdags ägnade jag min kväll åt att tillbringa hela natten på akuten. Det hela började med att jag råkade äta atenolol 100mg istället för plaquniel som jag brukar äta. Jag ringde givetvis vårdguiden med en gång för attt kolla upp om det kunde vara några jobbiga bieffekter. De frågade jourläkare som insisterade på att jag skulle åka in till akuten. De skulle skicka en sjukresetaxi men det visade sig att det inte fanns några sådana att tillgå så det fick bli ambulans istället.

Efter en trevlig resa med trevlig ambulanspersonal så blev det en lång natt med väntan. Jag kopplades in till ett ekg och kontrollerades med jämna mellanrum av personalen. När klockan blev fyra så hade värdena normaliserats och jag fick gå hem för personalen. Det fick bli en taxi hem och ett par hundralappar fattigare.

Jag rensade medicinskåpet när jag kom hem. Det blir så här när jag har en massa gamla mediciner liggande och ett skåp som är fullt med en massa skräp. Helt klart en onödig och dyr natt på akuten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar