tisdag 23 oktober 2012

Självmord i tunnelbanan...

Idag upplevde jag en fruktansvärd händelse som antagligen förlamade hela röda linjen. En person hoppade och begick självmord. Jag såg inte själva hoppet men hörde upprörda människor samtidigt som tåget stannade och bromsade ner. Det samlades upprörda människor och det rådde en mörk stämning.

Jag insåg att jag nog skulle få vänta en lång tid innan tågen skulle börja gå där så jag hoppade på tåget mot Åkeshov istället för att kunna ta bussen från Odenplan mot Östra station. Omskakad och omtumlad tog jag mig med tunnelbanan mot min destination. Det kändes som döden återigen var nära men på ett annat sätt.

3 kommentarer:

  1. Riktigt otackt nar det hander
    Har drabbats som tag passagerare och det leder till eftertankar...

    SvaraRadera
  2. Ja det var riktigt uppskakande. Fast väl hemma tog jag hand om barnen och kände mig bättre till mods. Det är konstigt hur man anpassar sig till situationen och går vidare...

    SvaraRadera