tisdag 2 oktober 2012

Om rehabiliteringen och stressnivåer

Även om jag känner att det nu funkar väldigt bra så har senaste tiden varit stressande. Jag känner att jag nu måste låta det här falla på plats. Det gäller att sluta åka ut på en massa akutupdrag och hålla mig till schemat så att mitt uppdrag får en för svällande omfattning.

Hemmavid så har jag också upptäckt att jag behöver ett andningshål för att stressa ner. Under förra helgen så fick jag inget andningshål och det har definitivt blivit för mycket. Funderade ett tag på att vara hemma idag men jag känner nu att jag orkar med.

Det är enormt viktigt att stanna upp och låta schemat falla på plats så att det inte mitt uppdrag igen blir den där svällande surdegen. Jag är idag på en bra nivå och arbetar närmare 70% än 50% och det funkar bra. Jag kommer att ha ett samtal om det här med arbetsförmedlingen, rektor och förhoppningsvis min handledare nu på fredag.

Jag ska också göra ett försök att börja med mindfulness som har strukit på foten. Jag bör försöka med andningspauseer på vägen till jobbet och göra flera kroppsskanningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar