fredag 14 september 2012

Om att ta fel på person och få ett felslut.

Jag har märkt att jag gör en del felslut kring personer och som jag då gör ett felslut. Det är verkligen en märklig känsla när man tar fel på person. Det verkar som personer som du lagrar på samma ställe är det lättare att göra just det här felslutet om.

Det är ofta jag tar fel på mina barn då de ligger på samma ställe i hjärnan. Jag kallar ofta Samuel för Stella och tvärtom. Frågan är om jag kan komma bort ifrån att göra sådana felslut eftersom det ibland blir pinsamt. Litet samma känsla som att sett en person som man tror är en helt annan som man pratar med och det kommer fram att man egentligen inte alls känner varandra.

Du säger helt enkelt fel saker i fel sammanhang. Hur kan man träna bort den här felaktigheten att du tar fel på person och säger fel saker. Frågan är om det går att träna bort. Det kommer säkert att bli bättre med tiden eftersom det är saker som man stöter på i sin vardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar