lördag 11 augusti 2012

Cykelolycka och stroke

Jag cyklade till partilokalen tidigare idag. Ramlade och höll på att slå mig helt fördärvad. Klarade mig med ett rejält uppsvullet lår och skrubbsår. Men det som var intressant att under traumat så började min högerfot att reagera och jag fick igen uppleva hur det är att ha stroke.

Det har gått tillbaka till normalt igen men jag märkte att det finns där. Även om man rehabiliterar så att man är funktionell så kommer de man att komma tillbaka till gamla symptom vid kyla, trötthet, trauma och vid alkoholpåverkan.

Jag tror att hjärnan switchar i läget där man behöver klara de primära behoven till ett nödläge. Eftersom man inte kan träna ett nödläge så kommer det att betyda att du går tillbaka till ett gammalt system.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar