onsdag 13 juni 2012

Ordnat med sysselsättning i sommar

Jag har precis som alla andra lärare sommarlov, men skillnaden är att jag ska istället försöka jobba på så att jag inte går tillbaka i min stroke. Under påsklovet märkte jag att jag gick tillbaka. Jag har redan fixat med sysselsättning under sommaren.

Har pratat med rektorn som har sagt ja och med Arbetsförmedlingen. Jag har också haft samtal med olika lärare om deras önskemål. Jag ska pyssla med biblioteket och ordna om det så att det blir mer aptitligt. Kommer även fixa en sektion om att söka på nätet, referensramar och källkritik. Jag ska även förklara upphovsrätten och creative commons.

Det känns som en lagom stor uppgift som jag skulle kunna gör så stor som jag tycker. Det behövs också spotlights för att visa vägen till kunskap och en del skyltning som ska visa att all kunskap finns inte på internet utan att mycket kunskap är statisk och går lika bra att finna i böcker. Till exempel anatomiska böcker, matematik, teknik och språken även om de utvecklas sakta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar