tisdag 5 juni 2012

Ett nytt brev till Göran Hägglund

Det har gått iväg ett nytt mail till Göran Hägglund. Jag skickar iväg det den offentliga vägen som dock inte verkar så effektiv. Jag skickade iväg det första gången 20 April och fick ett klipp/klistra svar. Det verkar vara så de kommunicerar verklighetens folk. Den 5 Juni dagen innan nationaldagen skickade jag iväg ett nytt mail. Det verkar inte som om de tycker det är att prata med verklighetens folk.

Ska vi strunta i att rösta på de viktigaste politikerna för de verkar inte bry sig överhuvudtaget om verklighetens folk. Så här var mitt brev den här gången:
Hej Göran hägglund

Problemet som multipel sjuk gör att man hela tiden stöter på hinder i administrationen från olika instanser och att man precis som här skjuter ansvaret till någon annan eller att man inte kan ta på sig ansvaret.

Jag är intresserad av systemfelet att ingen har ansvaret eller att man hänvisar till just det enskilda ärendet.

Det finns alltså INGEN som tar det personliga ansvaret utan man skjuter det till någon annan? Ska det verkligen vara såhär?
Inte så stor förändring. Jag är mer intresserad av om det kommer något vettigt svar. Mina elever kan vet också hur man klipper och klistrar. Fast de brukar åka dit för fusk. Gäller det också politiker så borde de ju få göra om Nationella Provet eller något. Nu är det cirka en och en halv månad för en enkel fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar