tisdag 26 juni 2012

Braintrain som ökar arbetsminnet som app

Jag har äntligen hittat en app som tränar arbetsminnet. Det har dessutom forskning i ryggen så det är en bra programvara. Det bygger på brainworkshop som man har forskat kring och publicerat.

Brain N-back går att ställa in och tränar visuellt och ljudlig samtidigt du kan också lägga till ytterligare svårighet genom att ta olika bilder. Det här kommer att göra susen till min elev eftersom det också finns en till app till iphone. Den appen finns det skrivet om i Wired.

Det ska ha förbättringar för personer med ADHD/ADD och jag tror att det kommer att förbättra även för de med stroke som behöver en ökad koncentrationsförmåga och öka sitt arbetsminne. Just nu upplever jag en liten splittring igen och skulle behöva öka min kapacitet till nästa termin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar