söndag 13 maj 2012

Utmaning med frågor...

1. Vilket är ditt smultronställe? 

Jag tror just nu är det en strand på Öland där vi firade semester för två somrar sedan. Det var tropisk värme och 50m till stranden. Vi hade en hel underbar tid och sedan när vi skulle kliva in i bilen för att åka därifrån så öppnade sig himlen och vi fick till och med stanna bilen för det regnade för mycket för att kunna köra.


2. Vart skulle du helst vilja tillbringa din semester om du kunde välja?
Med min underbara familj. De har stannat kvar trots SLE och Stroke. Jag har varit väldigt lynnig tidvis och deprimerad av sviterna av stroke. Nu börjar jag komma tillbaka och har börjat arbeta 25% och arbetstränar 75%.


3. Bästa boken du har läst?
Lao Zi har skrivit Daodejing eller Boken om vägen. Den går alltid att läsa och du kommer se olika saker i den beroende var du befinner dig på vägen. Andra böcker är Art of War av Tsun Szu och Fem ringarnas Bok av Miaymoto Musashi.


4. Bästa filmen du har sett?
Bladerunner


5. Vilket är ditt favorit djur?
Örn


6. Vem eller vad skulle du ta med dig på en öde ö?
Svår fråga om jag tar med mig någon eller något så är den ju inte öde...inte heller om jag är där själv...


7. Om du vann 1 miljon vad skulle du göra då?
En del skulle gå till att lösa ut lånet jag har på huset tillsammans med min fru. Jag skulle nog också köpa en ny bil och resa för pengarna.


8. Om du fick välja fritt vilken bil vill du då ha?
En hybridbil.Vilket märke är ju osäkert. Det verkar dock som just nu är det det bästa valet. Du vill ju kunna åka miljövänligt men ändå ha räckvidden kvar.


9. Har du något du vill göra om på din kropp?
Jepp byta ut min Ryggrad för att byta bort mitt sunkiga immunförsvar. Det är jobbigt med en sjukdom som beter sig litet hur som helst. Tyvärr är det nog allt för riskfyllt.


10. Är du opererad någon gång och för vad?
Nix inte opererad men ständigt sjuk ändå. Sviterna efter stroke har kostat på.


11. Vilken är din favoritdryck?
Just nu Fanta Exotic, Te och Konjak...

Jag hittade utmaningen hos Vad fan hände.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar