onsdag 16 maj 2012

Artikel om mig och min stroke

Lärarnas nyheter har en artikel om mig och min stroke. Den är väl inte heltäckande men väldigt bra för att vara ett personporträtt.

Det är roligt att de tar upp det positiva för det är många som dör utav stroke varje år. Varje år drabbas 30 000 och av dessa så dör eller blir gravt handikappade drygt 50% av dessa. Man kan jämföra med bröstcancer som alla pratar om och det finns galor om. Det är 6000 om året som drabbas. Stroke är en större och betydligt dyrare sjukdom rent samhällsmässigt.

Det är därför viktigt med en sund hälsa. Ät rätt, börja träna och sluta röka. Enkla tips för att slippa stroke.

Uppdatering: Jag råkade ta reda på vad strokebehandlingen kostar per år är närmare 20 miljarder kronor. Enligt Hjärt- Lungfonden.

Uppdatering2: Vill du läsa mer om min rehabilitering.

4 kommentarer:

  1. Kul med artikeln. Och du var verkligen inte bortglömd på nätet. :)

    SvaraRadera
  2. Jepp. Jag vet. Det var verkligen jobbigt att komma tillbaka. Det var kul att träffa andra bloggare.

    SvaraRadera
  3. Bra artikel och fint skriven! Önskar dig lycka till på jobbet - men var försiktigt! Låter som du har en bra arbetsgivare!

    SvaraRadera
  4. Helt klart. Försiktig får en annan betydelse nära man varit nära döden ett par gånger. Det är viktigt att man njuter av livet och andas.

    SvaraRadera