fredag 20 april 2012

Om du är kroniskt sjuk så ska du vara frisk

Det är en idioti att vara kronisk sjuk i det här landet. Du behöver vara frisk för att vara kronisk sjuk. Du kommer ständigt att stöta emot de administrativa hinder som förhindrar friska människor från att fuska. Problemet är att en frisk människa kanske stöter på hindret två-tre gånger om året. Jag som kronisk sjuk stöter på hindret två-tre gånger i månaden.

Jag har dessutom att kämpa mot sjukdomen, arbetsgivare, vården och facket. Varför finns det ingen som hjälper sjuka i djungeln av regler och idiotier. Jag funderar allvarligt att sluta äta råttgift eller waran. För att istället äta magnecyl för att få blodet att sluta klumpa ihop sig. Det är på tok för idiotiskt att jag ska sitta i idiotiska köer i en halvtimma eller mer en gång i månaden för att få ta ett stick i fingret som jag lika gärna kunde tagit själv.

Jag kommer istället att ringa och kontakta läkare för att antingen sluta äta råttgift eller få något sätt att mäta värdet själv. Det här är idioti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar