fredag 10 februari 2012

Salt är också dödligt i stora mänder

Cannbis i mikroskopiska doser har visat sig vara effektivt för vissa sjukdomar. Det är bra att media skriver bra artiklar som ger det en chans.

Vad värre är att media sällan ger saltet en lika stor media roll. Salt kan vara dödligt i allt för stora doser. Vi överdoserar halvfabrikat vi äter med salt utan att det ger en enda notis. Samma sak med socker hela industrin är beroende av socker och salt där de använder det i allt för stora mängder för att orsaka en alltför stor hälsorisk.

Vi pumpar ut information om att äta rätt samtidigt som vi tillåter industrin att förgifta oss. Jag får inte ihop ekvationen. Jag har själv upplevt att mitt blodtryck gick ned till normala nivåer efter att ha slutat med fabrikstillverkad mat.

Salt är inte farligt av sig själv men det höjer blodtrycket och skapar indirekt en massa följdsjukdomar. Vi säljer dödlig mat. Det är dessutom korkat att häva i sig en massa salt eftersom sinnena bara kan känna av skillnader och inte mängden.

Efter att jag har tagit bort halvfabrikat i födan har mitt blodtryck sjunkit och jag har för första gången uppmätt lagom lågt blodtryck. Visst är det maten som är boven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar