onsdag 25 januari 2012

Mitt blodtryck har sjunkit...och risken att få en ny stroke

Eftersom jag nyligen har bytt till dash diet så är det på plats att nu göra regelbundna mätningar av blodtrycket och se vilken nytta det har gjort. Det är otroligt vilken nytta det har gjort. Jag märkte i början att jag fick blodtryckssvängningar och hade för första gången mätt upp ett lågt blodtryck.

Jag trodde dock att det var en engångsföreteelse, men det visar sig att det låga blodtrycket håller i sig. Undertrycket ligger ligger idag på runt 80 och det är ingen engångsföreteelse. Jag kan tänka mig att det gör medicinen som jag äter effektivare och plockar bort det salt som jag annars hade fått i mig via fabriksprodukter.

Jag håller mig också borta från godsaker vilket också dels förebygger blodtrycket och håller risken för diabetes stången. Det innebär inte att jag på något sätt späker mig men att jag håller det nere på en rimlig normal nivå. Jag tar en chokladkaka då och då. Det händer att jag äter godis...men jag gör det då och då inte hela tiden...jättemycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar