måndag 24 oktober 2011

Vinterpromenad vid Tyresö Slott (2005)

SkosbackesolskenSolen skiner och himlen är blå och att hålla sin älskade i hand och vandra i solen är en underbar upplevelse. Att andas och njuta av vinden tillsammans när skorna knakar i den kalla snön. Vi tar den plogade promenadvägen som leder mot Notholmens café.

De har öppet varje helg och man kan äta lunch eller fika där. Kaffe och blåbärspaj för mig och choklad utan vispgrädde för min fästmö.Kaffechokladpaj Vilken underbar dag vi har tillsammans. På isen så åker några hurtfriska förbi med skidor och svettig panna.

Vi går sakta ut mot Notholmens udde och några sitter på bänkarna för att fånga vårens första solstrålar. Jag lyckas fånga solens glitter på vattnets yta vid ett vattenutflöde. De varnar för svag is och här hoppas jag att alla lyssnar på varningen.

glittervattenVi rör oss tillbaka mot bilen efter en varm och mysig promenad med många stopp och kramar. Vi tar en hel del bilder också på oss själva. Det är tur att jag har långa armar så att jag kan fånga oss tillsammans leende i solskenet.

tyresökyrkaVi passerar slottsparken med dess ansade barrträd. Här sitter en barnfamilj och tar en paus efter att ha åkt snowracer i backen. Vilken härligt lång backe med lagom nedförslut.

Så ser vi platsen där vi i juni ska äkta varandra och visst är kyrkan vacker. De ska renovera fasaden men jag hoppas att det inte blir för mycket byggnadsställningar. Nåja inget att göra åt. Här ska vi gifta oss.

(Reds anm Nu har vi varit gifta i 6 år och har två barn. Vi bor numer i Vallentuna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar