fredag 14 oktober 2011

Möte med dietist

Mitt möte med dietist fick en hel del av min nuvarande kost bekräftad. Håll mig bort från mättade fetter och dra ned på socker. Min frukost hade dock litet mycket socker ändå. Blanda egen müsli eftersom den producerade ofta innehåller mycket socker.

Jag köper yoghurt med vaniljsmak och den innehåller ungefär dubbelt så mycket socker som naturell. Jag köpte valnötter och med innehavda aprikoser kan jag blanda egen müsli.

Min diet innehöll på tok för litet grönsaker som skulle balansera måltiden. Jag köpte en massa olika grönsaker så att jag kan blanda in mer grönsaker i min diet och hålla en mer balanserad diet. Det är tallriksmodellen som gäller 50% grönsaker 25% kolhydrater 25% protein.

Hon gav mig en massa papper att läsa igenom om Dash diet och om diet vid Waran. Hon poängterade att jag inte skulle hålla mig borta från grönsaker utan ta mitt PK värde oftare så att man kunde ställa in värdet efter diet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar