tisdag 25 oktober 2011

Ett möte som var en chimär..

Igår var jag på ett möte som skulle förändra mitt liv...trodde jag. Det var snarare till för att döva myndigheternas samvete och mildra min frustration. Tyvärr hade det nog en tvärtom effekt att den ökade min känsla av maktlöshet och meningslöshet.

Myndigheterna vill nog inte att man skriver om deras förehavande och att det ska vara individuellt. Det är dock så här de agerar och det är väl bättre att någon skriver om hur myndigheterna skärs ned och välfärden skrotas till förmån för lägre skatter och 1000 kronor mer i plånboken. Jag undrar om ni verkligen har mer pengar nu med tanke på alla avgifter och höjningar av SL? Min gissning är att det äts upp om man inte är välbeställd.

Regeringens omvända Robin Hood teknik funkar välfärden skärs ner och vi får lägre skatter men ett inhumant samhälle. De redan rikare blir rikare och de fattiga och sjuka lider. Vi lever återigen som på medeltiden fast med mindre skit i hörnen. Vi har allt. Fattiga som tigger på gatan, mer kriminella och fler poliser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar