måndag 26 september 2011

Wii Fit i Rehabiliteringen

Jag fick tipset från en av mina kompisar. Jag tycker att det ger otroligt mycket och jag har blivit så mycket bättre i min balans. Det går även att kombinera med andra balansredskap. Man kan till exempel sitta på en pilatesboll ovan din balansbräda eller ställa den ovanpå olika mjuka mattor för att få den mer reaktiv för dina rörelser.

Du kan använda Wii fit för att träna upp din balans och din vardagliga ställning. Det kommer att påverka ditt dagliga liv och förbättra din balans. Du får direkt ett svar på hur din ställning är och du kan justera den efterhand. Det är bra att träna upp din svaga sida så att du efter hand får mer balans där. Du kommer definitivt att ha balansen på din starka sida och det i sig medför en vis lutning av din ställning och kommer påverka andra rörelser. Du kan också få problem med andra muskler och nerver kan hamna i kläm så att du får ont där.

Du ser direkt hur din balans förändras och får direkt återkoppling. Du kommer också att stimuleras så att du kommer att träna mer. Din Wii ser när du har tränat och du ser hur din kurva ser ut efter ytterligare ett tag. Du ska inte ta så allvarligt på resultaten eftersom det varierar över dagen hur du dricker vatten så din vikt varierar över dygnet, men det är en god vägledning över dina framsteg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar