tisdag 20 september 2011

Satt som ordinarie i kulturnämnden igår

Eftersom Jennie hade dragit på sig lunginflammation var jag tvungen att träda in i hennes ställe och sätta mig som ordinarie i kulturnämnden i Vallentuna. Jag blev oerhört trevligt bemött och man påtalade flertalet tillfällen och gjorde stora bemödande så att jag skulle känna mig välkommen och förstå den formalia som omgärdar mötet.

Jag gjorde några inlägg om att man borde samarbeta tätare med riksantikvarieämbetet om vikingalämningar och anordna. De påtalade att liknande arrangemang redan fanns. Digitala hus var där och hade en visning om hur de kan visa digital media och så småningom streama bio. De berättade också att de kunde visa Opera och Dramaten föreställningar.

Jag tror dock att bio i sig saknar idag den dragningskraft som den hade i sina glansdagar. Däremot kan man säkert visa olika föreställningar. Varför inte visa Disney on ice eller Monsterjam på storbio och samarbeta med Globe Arena. Det skulle ju öka biljettintäkterna till deras föreställningar enormt. Det är något som skulle attrahera de barn familjer som bor i Vallentuna.

Jag känner ju de som är involverade i Fotografiska Muséet och där kan man ju inleda något samarbete. Det skulle vara roligt att med Bilbliotekets invigande ha en utställning av en känd fotograf.

Om du vill veta mer om Miljöpartiet  i Vallentuna så har vi en sida om det på Facebook. Där kommer vi att publicera vad som händer här i Vallentuna och mycket mer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar