söndag 18 september 2011

Olika arkiv från 2004 och framåt...

Eftersom jag har bloggat sedan 2004 så hittade jag mitt allra första inlägg och en hel del andra inlägg. Jag har ju bloggat mer än det här eftersom jag också bloggade på Bild och foto samt Photo and pictures. Det finns dock massor av inaktuella länkar som jag inte orkar sortera. Du finner mina arkiv på FVarkivet och FVarkiv 2 som båda i alla fall visar en blogg historia.

Det finns även en massa andra små-bloggar och jag har faktiskt sållat litet. Jag har tagit bort sådana som saknar mening i dag. Det är en talande historia och jag hoppas att det faktiskt kan leda fram till något. Enblogomdan var ju kul att återuppleva. Idag saknar den relevans för det skulle vara ett mastodont arbete och sålla bland tillkomsten av nya bloggar.

Idag har vi slutat tala om "dagbok på nätet" och vi börjar anpassa oss till det nya medielandskapet. De flesta tidningar med självaktning producerar läsarnas egna bloggar. Om vi tittar tillbaka så var det en annan tid innan ordet blogg och innan twitter. Sociala medier har även fått genomslag på demokrati och det har fått genomslag i den afrikanska våren. Även hemma har vi sett negativa sidor som våldskampanjer, men även goda varianter med anti-våldskampanjer via facebook. Idag sitter Anton Abele som den yngsta riksdagsledamoten. Då hade det nog inte varit möjligt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar