onsdag 21 september 2011

Moodle ett verktyg att sprida kunskap

Moodle är en läroplattform eller ett sk LMS. Du kan sprida en massa olika kurser till de som för tillfället befinner sig i kursen. Du kan använda dig av flera lärare som håller just den kursen. du har alla möjligheter att använda samma teknik som du använder dig på webben.

Du riktar dig dock till de som går en viss kurs andra har således inte tillgång till din kurs. Det är ett effektivt sätt att sprida kunskap centralt till lokalt. Det är fullt möjligt att använda tekniken i ett politiskt parti för att sprida rätt kunskap till rätt person.

Du har dessutom kunskap om själva verktyget då universitet i Sverige och i USA använder sig av verktyget. Så en fullgod service går att få. Verktyget är öppen källkod och kostar inget annat än kunskap att använda det. Du kan dessutom använda olika teman så att du kan själv bestämma utseendet på dina kurser. Priset är oslagbart och kostar gratis.

Jag har redan frågat mitt parti om de är intresserade av att sprida kunskap via webben och att jag har massor av erfarenhet att erbjuda. Sedan kostar jag som person väldigt litet eftersom jag antagligen kommer att få ett lönebidrag.

Lärandet idag är för livet och du går ständigt nya kurser.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar