onsdag 28 september 2011

Mindfulness - ett sätt att minska stress och depression

Jag går nu en kurs om Mindfulness och det har visat sig ge effekt. De har i USA på olika platser gjort olika kliniska tester och det har visat sig ha stressänkande och är effektivt mot depressioner.

Jag går kursen för att sänka min stresskänslighet och möta mina depressioner som är ett av många symptom av min andra sjukdom SLE eller Lupus. Det har påverkat min stressnivå och jag möter vardagen med ett större lugn. Det kunde inte komma bättre eftersom min tid med arbetsträning snart är uppäten.

Jag har även märkt att mina sömnsvårigheter har blivit bättre. Jag tycker att jag vaknar mer utvilad. Dessutom tycker jag att jag tar allt med en klackspark och kan gå vidare med oförtruten optimism. Trots en liten depression så fortsätter jag att försöka att meditera och göra övningarna.

Mindfulness ett sätta att hantera stress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar