onsdag 14 september 2011

Aspartam är det ett myrgift eller smakar det bara illa

Helt klart tycker jag att aspartam smakar väldigt illa och jag känner direkt när man har använt aspartam till att söta. Skulle nog hellre vilja att man samlar in Stensöta och mal ner för att ha i kaffet även om det är lätt laxerande och smakar lika illa. Vad är då aspartam? Det är helt klart kemiskt och är nog lika farligt som alla andra tillsatser i längden.

Jag själv äter dock råttgift eller warfarin som är den aktiva substansen i waran. Jag tycker dock att det är ganska äckligt att frivilligt äta gift. Eftersom jag lider av sviterna av en Stroke och kommer antagligen få en igen om jag slutar så jag har liksom inget val.

Jag väljer dock bort aspartamet av samma anledning som jag väljer bort andra osunda vanor. Det ska ju trots allt vara nyttigt att dricka sprit ibland. Man ska vara försiktig när man har stroke dock eftersom man påverkar centrala nervsystemet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar