måndag 7 juni 2021

Tregeminus neuralgi - helvetet på jorden

 Jag har haft tregeminus neuralgi i ungefär tre år och blir inte av med det. Enkelt är det en överstimulerad nervknut som skickar upp kulsprutesmärta till hjärnan. Det är inte farligt men helvetet på jorden. Jag läste häromdagen att vi med SLE har större risk att få just det. Jag tycker då att det är litet dåligt att man inte på reumatologen tar något som helst ansvar både när det gäller information eller av behandlingen.

Jag tror nu att höjning av kortison kanske skulle lösa grundproblematiken och i sin tur minska smärtproblematiken. Jag ska försöka kontakta reumatologen igen. Jag är långt ifrån ensam bland de med Lupus / SLE att lida av det här. Jag tycker nog att det verkar vanligt nog så att man bör forska på det.

Hoppas att det leder till att jag slipper problematiken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar