onsdag 28 februari 2024

Om tillgänglighet och formulär i acrobat pro

 Jag jobbar med tillgänglighet och framför allt dokument på webb sidor. Det är fortfarande en stor del av internet som inte kan nås med hjälp av skärmläsare och det är fortfarande många i samhället som inte kan nå internet.

Jag har hållit på med tillgänglighet sedan tre år tillbaka och har lärt mig massor under den här tiden bland annat att hantera otillgängliga dokument via Acrobat Pro. Nyligen lärde jag mig hur man kan göra ett dokument med formulär tillgängliga.

Just nu håller jag på med ett långt dokument som aldrig tycks ta slut. Det innehåller säkert 500 formulärs fält som ska taggas och placeras ut på rätt ställe. Det är inte enkelt men det är möjligt. Här i filmen kan du lära dig om tillgänglighet och formulär i Acrobat pro.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar